torsdag den 8. marts 2012

Nye sokker i nålebinding

På messen i Aabenraa opdagede jeg hvor meget jeg egentlig trængte til nye sokker.

Min veninde Stine Graversen (som jeg tidligere har omtalt på nålebindings bloggen) har lært en ny måde at lave sokker på.
Jeg kunne jo ikke dy mig for at lære den, så jeg startede på et par sokker dernede om søndagen.

Nu er de endelig blevet færdige og taget i brug, for det er træls, når fødderne fryser.

De dejlige nye sokker er i lækker orange naturuld med 100g / 100m  pr nøgle, tilsat lidt Viking natur i lys brun med 50g / 50m.


Jeg har pt gang i endnu et par orange sokker. Bundet af noget garn jeg købte af Elin på Messen i Aalborg sidste år i oktober. Noget hun selv har farvet. Desværre er der ikke nok af det, til at lave ankel på sokkerne, så der må jeg nok ty til noget viking også.
Og så er jeg igang med at teste noget neongrønt akrylgarn også - til sokker. Og tro det eller lad være, de er varme at sidde med i hånden, når der skal bindes på dem....

Det nye ved denne sok er at hælen ikke er påsat, som dem jeg før har lavet.... hvad jeg præcist mener med det, må I smutte over på nålebindingsbloggen og se efter =D

4 kommentarer:

  1. Det er ærgerligt at sidens opstilling fremstår uoverskueligt. Jeg kan ikke finde den blok du referere til, hvor du skulle forklare hvordan du har lavet hælen på de gule strømper..

    SvarSlet
  2. Hej.
    Jeg kan ikke finde opskriften på disse sokker nogen steder. Heller ikke på den anden blog. Vil du sende den til mig på mettesmilsen@gmail.com enten på link eller skrift?
    På forhånd tak.
    Mette

    SvarSlet
  3. Hejsa. Flotte sokker. Er det denne type hæl der er i det hæfte man kan købe af dig?

    SvarSlet
  4. Æv, jeg kan ikke finde den opskrift på hæl. Er ny på nålebinding, men vil forsøge at lave hælen ved blot at tage ud i den ene side til spidsen af hælen og derefter tage ind til jeg når anklens størrelse.....

    SvarSlet