søndag den 12. august 2012

Nyt på nålebindingsfronten

Jeg har i løbet af sommeren lært at der er noget der hedder Pligtaflevering.

Det betyder at alt hvad man udgiver (stort set ihvertfald) SKAL afleveres i 2 eksemplarer til Det Kongelige Bibliotek. De sender herefter det ene eksemplar til Statsbiblioteket i Aarhus.

Det betyder at alle mine opskriftshæfter snart vil være at finde på både Det Kongelige Bibliotek og Statsbiblioteket til udlån.
De kan dog stadig købes af mig, til en formidabel pris ;)


Og nu vi snakker om hæfter, så er jeg i gang med forberedelserne til et julehæfte, med opskrifter på ting til jul lavet med nålebinding.
Hæftet er et samarbejde mellem min veninde Stine og mig, så vi knokler begge på med at få fremstillet ting og lavet opskrifter dertil, så hæftet kan blive færdigt til 1. oktober.

Jeg snakkede om hæftet allerede sidste år, hvor jeg ikke rigtig kom videre med det, men NU skal det altså være.

Jeg har været i gang med at lave julekugleopskrifter og det er faktisk gået ret godt, så jeg synes lige I skal have lov til at få en forsmag på dem.


Jeg har haft en anden nålebinder til at test-binde julekuglen udfra opskriften og den virkede også for hende. Så nu skal jeg bare have bundet endnu en julekugle og huske at tage billeder af processen samt sætte billeder og tekst sammen og så er den opskrift i skabet!

Men det der med at sørge for at tage billeder, når idéerne popper frem i hovedet, det er ikke altid lige til, så istedet for at kaste mig over billederne til julekuglerne, er jeg gået i gang med en nissehue. Men da den kræver en del tællearbejde, er jeg ikke kommet så langt med den endnu. Heldigvis behøves der ikke helt så mange billeder til den, så dem kan jeg tage lidt undervejs.

Jeg glæder mig enormt meget til at sammensætte julehæftet. Det kommer minimum 5 opskrifter deri, på ting til jul man kan lave i nålebinding.


Sidst men ikke mindst vil jeg lige vise de luffer jeg nåede af få bundet under middelaldermarkedet på Spøttrup Borg i uge 30. Jeg havde nemlig bestemt mig for at min veninde Lone skulle have et par i fødselsdagsgave og da hun havde fødselsdag fredag i uge 30, så fik jeg jo lidt travlt, da jeg først kom igang tirsdag eller onsdag med dem.
Men de nåede at blive færdig og hun fik dem et par minutter i midnat natten til fredag.



Det må vidst være alt for nu..... jeg har lovet mig selv at jeg vil nå meget længere med nissehuen i dag - allerhelst vil jeg gerne blive færdig med den i dag, men nu må vi se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar