fredag den 4. november 2011

Projekt 1 på 3. semester

Hele grunden til denne her store omvæltning i forhold til at ændre indholdet på min "hoved"-blog er at vi har lavet et fantastisk projekt på skolen.

For lige at starte fra begyndelsen, så startede jeg i august 2010 på Textilseminariet i Herning.
Uddannelsen er nok at nogen bedre kendt som det tidligere Skals Håndarbejdsseminarium.

Denne uddannelse er den udd jeg altid har drømt om, men som jeg ikke anede eksisterede, så da jeg endelig fik øjnene op for den, så var det om at springe på vognen.

Og nu er jeg så godt i gang med 3. semester.

Men tilbage til det projekt der har fået mig til at lave så store ændringer på denne blog, i forhold til alle de andre jeg har....


I oktober måned startede vores netop afsluttede projekt.
Vi fik emnet "Tekstil i det offentlige rum" - fair nok tænkte vi.... men hvor vi måske havde regnet med at det skulle være en selvstændig tværfaglig opgave, fandt vi ud af at det skulle være en gruppeopgave.

Det har jeg både haft det godt og skidt med, dog mest godt.

Det var fagene strik, væv og kultur, vi skulle arbejde indenfor og fordælen hvor blev det godt.

Ud af dette projektforløb er jeg nødt til at vise jer vores enestående færdige projekt =D

Vi (mine 3 medstuderende, Louise Lerche Johansen, Mette Lillerøj og Susan Lorange) og jeg, har fremtryllet dette stue-arrangement, eller installationskunst om man vil.

Tjek det lige ud hva ;)



Hele idéen bag denne opgave, har fra vores side handlet om at fryse tiden og give sig tid til at slappe af...... og selvfølgelig slapper man allerbedst af med et stykke håndarbejde i hænderne, ikk =D

2 kommentarer:

  1. hej Marie
    super at du er startet på uddannelsen
    jeg er selv igang med at blive lærer i materiel design(folkeskolens håndarbejde og sløjd) vi bruger vores blok på samme måde som du skal til, hvis du har lyst så kig ind på min blog http://idasauer.blogspot.com/ Hilsen Ida

    SvarSlet
  2. Tak for tippet Ida. Den vil jeg da tage et kig på =D

    SvarSlet